انالیز و تحلیل اینستاگرام

تحلیل و آنالیز اینستاگرام: راهنمای جامع متریک‌ها، Insights، نکات و ابزارها

اینستاگرام

هم اکنون بیش از ۱۵ میلیون کسب و کار از بازاریابی اینستاگرام استفاده می کنند. و یک جنبه مهم تمام استراتژی های بازاریابی اینستاگرام، تمرکز بر ابزارهای تحلیلی اش است.

بدون تحلیل، تلاش های بازاریابی گاهی موفق است و گاهی شکست می خورد.

چطور می خواهید بفهمید که استراتژی هایی که پیش گرفتید خوب پیش می رود یا خیر؟ چگونه می خواهید عملکرد اینستاگرام خود را بررسی کنید و محتوای خود را بهبود بخشید؟ جواب این سوالات معمولا تجزیه و تحلیل است.

ابزارهای آنالیز اینستاگرام، اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید عملکرد خود را در اینستاگرام بررسی کنید و آن را بهبود بخشید.

در این مطلب همه‌ی مسائل مربوط به تحلیل های اینستاگرام را از معیارهای اندازه گیری یا متریک‌ها تا Insights بررسی می کنیم تا بتوانید بدون هزینه از آن ها در جهت ارتقای برنامه های بازاریابی خود در اینستاگرام استفاده کنید.

فصل های این مطلب

در این مقاله ما موضوعات مختلفی را در مورد تجزیه و تحلیل های اینستاگرام مطرح می کنیم. برای قابل فهم تر کردن موضوع آن را به چهار بخش تقسیم کرده ایم.

فصل ۱: ۲۸ سنجه یا متریک و Insights اینستاگرام برای اندازه گیری و بهبود عملکرد شما

فصل ۲: Insights اینستاگرام

فصل ۳: چگونه با Instagram Insights خود کار کنیم؟

فصل ۴: معرفی ابزارهای آنالیز و تحلیل اینستاگرام

۲۸ معیار اندازه گیری و Insights اینستاگرام برای سنجش و بهبود عملکرد شما

اینستاگرام برای شما شمار زیادی معیار اندازه گیری (متریک) و Insights در نظر گرفته تا با آن ها عملکرد خود را بسنجید، مخاطبانتان را بشناسید و نتایج بازاریابی در اینستاگرام را بهبود بخشید. این متریک‌ها و Insight ها را می توانید از خود اینستاگرام بخواهید (مثل Instagram Insights) و یا اینکه از برنامه های آنالیزی دیگر در این زمینه استفاده کنید. بسیاری از معیارهای در دسترس معیارهای سطح اول محسوب می شوند و اطلاعات اولیه ای چون تعداد فالوورها و کامنت ها را به ما می دهد. اطلاعات سطح دوم که با محاسبه رشد فالوورها و میزان مشارکت، برای مثال به دست می آید، نیز توضیح داده خواهد شد.

پست های اینستاگرام (عکس ها و ویدیوها)

Impressions: تعدادِ کل دفعاتی که یک پست دیده شده است.
Reach: تعداد کل کاربرانی که پست شما را دیده اند.
Likes: تعداد کاربرانی که هر پست شما را لایک کرده اند.
Comments: تعداد کامنت هایی که هر پست دریافت کرده است.
Saved: تعداد کاربرانی که هر پست را ذخیره کردند.
Engagement: تعداد کاربرانی که هر پست را لایک کرده، کامنت گذاشته اند و یا ذخیره کردند.
Views: تعداد بازدید یک ویدئو

مشخصات عمومی اینستاگرام – مخاطبین

Gender: پراکندگی فالوورها از نظر جنسیت
Age: پراکندگی فالوورها از نظر سن (۱۳-۱۷، ۱۸-۲۴، ۲۵-۳۴، ۳۵-۴۴، ۴۵-۵۴، ۵۵-۶۴، ۶۵+)
Top locations: پنج شهر و کشوری که فالوورهایتان بیشتر از همه در آنجا زندگی می کنند.
Followers – Days: روزهای هفته که در آن فالوورها بیشتر از دیگر روزها فعال بوده اند

استوری های اینستاگرام:

Impressions: تعداد دفعاتی که یک عکس یا ویدیو استوری دیده شده است.
Reach: تعداد کل کاربرانی که عکس یا ویدیو استوری شما را دیده اند.
Exits: تعداد دفعاتی که هر کاربر از استوری شما خارج می شود.
Replies: تعداد پاسخ هایی که در واکنش به یک عکس یا فیلم در استوری داده می شود. (به صورت پیام دایرکت می آید)
People insights: لیستی از کاربرانی که عکس یا ویدیو استوری شما را بازدید کرده اند. نکته: با کلیک بر روی نام کاربری آن ها می توانید مستقیما حساب آن ها در اینستاگرام را ببینید.

مشخصات عمومی اینستاگرام – مخاطبین

Gender: پراکندگی فالوورها از نظر جنسیت
Age: پراکندگی فالوورها از نظر سن (۱۳-۱۷، ۱۸-۲۴، ۲۵-۳۴، ۳۵-۴۴، ۴۵-۵۴، ۵۵-۶۴، ۶۵+)
Top locations: پنج شهر و کشوری که فالوورهایتان بیشتر از همه در آنجا زندگی می کنند.
Followers – Days: روزهای هفته که در آن فالوورها بیشتر از دیگر روزها فعال بوده اند.

استوری های اینستاگرام:

Impressions: تعداد دفعاتی که یک عکس یا ویدیو استوری دیده شده است.
Reach: تعداد کل کاربرانی که عکس یا ویدیو استوری شما را دیده اند.
Exits: تعداد دفعاتی که هر کاربر از استوری شما خارج می شود.
Replies: تعداد پاسخ هایی که در واکنش به یک عکس یا فیلم در استوری داده می شود. (به صورت پیام دایرکت می آید)
People insights: لیستی از کاربرانی که عکس یا ویدیو استوری شما را بازدید کرده اند. نکته: با کلیک بر روی نام کاربری آن ها می توانید مستقیما حساب آن ها در اینستاگرام را ببینید.

۱۰ ابزار رایگان آنالیز اینستاگرام:

  1. Keyhole
  2. Socialbakers
  3. Squarelovin
  4. Simply Measured
  5. Union Metrics
  6. Websta
  7. INK361
  8. SocialRank
  9. Pixlee
  10. Picture.io
  11. hypeauditor

ما هم اکنون فیلمی از انالیز صفحه ای در اینستاگرام با نرم افزار hypeauditor  اماده کرده ایم.

سئو سایت
انالیز و تحلیل اینستاگرام
تاثیر هاست بر سئوسایت