تبلیغات گوگل- تبلیغات گوگل ادز
(برای دیدن تعرفه ها به پایین مراجعه کنید)
تبلیغات گوگل دقیقاً چیست و چه مزایایی دارد؟
تبلیغات گوگل- تبلیغات گوگل ادز یعنی هنگامی که شما در گوگل یک عبارت را جستجو میکنید، در بالا و پایین صفحه، شاهد نتایجی خواهید بود که همراه با کلمه Ad (یا تبلیغ) نمایش داده شدهاند. اینها تبلیغات گوگل هستند و با نتایج طبیعی جستجو فرق دارند. وبسایتهایی که به شکل تبلیغ در نتایج نمایش داده میشوند، بابت هر کلیک کاربران هزینهای میپردازند.
اما آیا این نوع تبلیغات موثر هستند؟ جواب قطعی است: بله! تبلیغات گوگل تنها زمانی نمایش داده میشود که یک کاربر اقدام به جستجوی کلمات کلیدی شما (یعنی جستجوهای مرتبط با کسب و کار شما) کند. به علاوه، در تبلیغات گوگل، فقط زمانی از شما هزینه کم میشود که کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک کند. این دو مساله باعث بازدهی فوقالعاده بالای ادوردز شده است.
بررسی کسب و کار شما و ویژگیهای آن اگر میخواهید بهترین نتیجه را از تبلیغات گوگل بگیرید، قبل از هرچیزی باید کسب و کار و بازار هدف خود را بخوبی بشناسید. ما به پشتوانه سالها تجربه همکاری با انواع کسب و کارها در کنار شما هستیم تا بازار هدف و ویژگیهای متمایز کارتان را بشناسید تا بخوبی در سایت و متن تبلیغ خود ار آنها استفاده کنید.
شناسایی کلمات کلیدی مناسب
ما با جستجو و تحقیق، عباراتی که کاربران در زمینه کاری شما جستجو میکنند را پیدا میکنیم و میزان جستجوی تقریبی هر کلمه را بدست میآوریم. با این کار شما میتوانید مناسبترین و هدفمندترین کلمات مرتبط با کسب و کار خود را شناسایی و فقط بر روی آنها هزینه کنید.
بهینهسازی کلمات کلیدی کمپین
انتخاب کلمات کلیدی مناسب به طرز قابل توجهی در میزان سودآوری کمپین ادوردز شما تاثیرگذار است، اما کار ما پس از شناسایی این کلمات به پایان نمیرسد. زیرا ممکن است در کمپینی که راهاندازی کردهایم، متوجه شویم که برخی از کلمات مناسب نیستند یا اینکه میتوانیم کلمات مناسب دیگری را هم به کمپین اضافه کنیم. بنابر این نیازی نیست که نگران بهینه بودن کلمات کمپین خود باشید.
بهینهسازی متن تبلیغ شما
متن تبلیغ شما در گوگل اهمیّت بسیار زیادی دارد. هر چقدر متن شما جذابتر و مرتبطتر باشد، تاثیر بهتری بر روی مخاطب میگذارد. در نتیجه تعداد کلیکهای تبلیغ شما بیشتر میشود. این موضوع باعث میشود که گوگل تبلیغ شما را به عنوان یک تبلیغ با کیفیت بشناسد و در نتیجه، هزینه کمتری بابت هر کلیک از شما دریافت کند
انتخاب نوع درست کلمات کلیدی
در تبلیغات گوگل ادوردز، شما میتوانید ۳ نوع مختلف کلمه کلیدی (Broad، Exact و Phrase) انتخاب کنید. انتخاب نوع کلمه ساده و آسان است، اما اشتباه در آن میتواند صدها یا حتی میلیونها تومان به شما ضرر بزند. البته انتخاب نوع کلمات تا حدودی به اهداف شما از تبلیغات گوگل نیز بستگی دارد. تیم نوین متناسب با هر هدفی که از تبلیغات گوگل دارید، با دقت نوع کلمات کلیدی شما را انتخاب میکند تا مطمئن باشید بیشترین بازدهی را خواهید گرفت. برای مطالعه بیشتر در این زمینه، به مقاله انواع کلمات کلیدی ادوردز ما مراجعه کنید.
قرار دادن مزایای شما در انتهای تبلیغ
گوگل به ما اجازه میدهد تبلیغ شما را توسعه دهیم و در انتهای آن، مزایای شما را نیز معرفی کنیم. ما همواره بخش مزایا (Callouts) را نیز برای مشتریان خود اضافه میکنیم تا تاثیر تبلیغ افزایش پیدا کند و به علاوه، هزینه آن هم کم شود
افزودن لینک های بیشتر در تبلیغ
در گوگل ادوردز، شما میتوانید لینکهای مهم سایت خود را نیز در متن تبلیغ بیاورید تا کاربران بتوانند مستقیماً به صفحه مورد نظر خود هدایت شوند. اگر شما صفحات مهمی داشته باشید، ما حتماً آنها را در قسمت لینک ها (Sitelinks) اضافه میکنیم.
قرار دادن شماره تماس در تبلیغ
هر چند نمیتوان شماره تماس ایران را به طور مستقیم در متن تبلیغ گوگل قرار داد، اما ما راهی برای این کار میشناسیم و میتوانیم شماره تماس شما را هم در تبلیغ قرار دهیم. توجه داشته باشید که وقتی کاربر با گوشی جستجو کرده باشد، کافی است دکمه تماس را انتخاب کنید تا بلافاصله با این شماره تماس بگیرد.
مشاوره برای بهینه سازی سایت
کیفیت سایت شما به دو دلیل اهمیت دارد. مساله اول این است که طبیعتاً وقتی سایت بهتری داشته باشید، شانس خرید کاربران از شما بیشتر خواهد بود. مساله دوم نیز این است که کیفیت بالای سایت باعث افزایش امتیاز کیفی تبلیغ شما میشود و در نتیجه هزینه هر کلیک شما کاهش پیدا میکند.
افزودن دستهبندیهای اصلی در تبلیغ
امکان دیگری که در گوگل ادوردز وجود دارد، مشخص کردن دستهبندیها در متن تبلیغ است. برای مثال اگر شما خدمات متنوعی ارائه میدهید، با برندهای مختلف کار میکنید، دورههای آموزشی گوناگونی دارید یا … میتوانید لیستی از آنها را در متن تبلیغ خود نمایش دهید. ما میتوانیم این اطلاعات را نیز به تبلیغ شما اضافه کنیم.
چند نکته :
۱-شما تنها بابت هر کلیک هزینه پرداخت میکنید و بابت دیده شدن تبلیغات، هزینهای پرداخت نمیکنید.
۲-قیمت هر کلیک روی تبلیغات شما به دهها فاکتور مختلف وابسته است و نرخ نهایی پس از شروع کمپین مشخص خواهد شد.
۳-تعرفه نهایی تبلیغات در گوگل فرنیان در این صفحه نوشته شده است. ما هزینه دیگری از شما دریافت نمیکنیم.
۴-قیمت تبلیغات در گوگل به خاطر وابستگی به نرخ ارز، ممکن است به صورت ساعتی (تا زمان نوسانات قیمت ارز) تغییر کند.
۵-در صورتی که میخواهید مدیریت تبلیغات را خودتان انجام دهید، صفحه اکانت اختصاصی گوگل را مشاهده کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت روبرو مراجعه کنید و کلیک کنید : اطلاعات بیشتر در مورد گوگل ادز
تعرفه ها ( تمامی تعرفه ها شامل هزینه مدیریت و هزینه تبدیل ریال به لیر میباشد )
۳۲۰۰ لیر ترکیه
- راه انداری و مدیریت تخصصی کمپین
- کلمات کلیدی نامحدود
- امکان بهینه سازی نرخ تبدیل
- پشتیبانی بهینه سازی نرخ تبدیل
- کلمات کلیدی نامحدود
۱۶۰۰ لیر ترکیه
- راه انداری و مدیریت تخصصی کمپین
- کلمات کلیدی نامحدود
- امکان بهینه سازی نرخ تبدیل
- پشتیبانی بهینه سازی نرخ تبدیل
- امکان راه اندازی ریمارکتینگ
۸۰۰ لیر ترکیه
- راه انداری و مدیریت تخصصی کمپین
- کلمات کلیدی نامحدود
- امکان بهینه سازی نرخ تبدیل
- پشتیبانی بهینه سازی نرخ تبدیل
- امکان راه اندازی ریمارکتینگ
۴۰۰ لیر ترکیه
- راه انداری و مدیریت تخصصی کمپین
- کلمات کلیدی نامحدود
- امکان بهینه سازی نرخ تبدیل
- پشتیبانی بهینه سازی نرخ تبدیل
200 لیر ترکیه
- راه انداری و مدیریت تخصصی کمپین
- کلمات کلیدی نامحدود
- امکان بهینه سازی نرخ تبدیل
- پشتیبانی بهینه سازی نرخ تبدیل
تخصص ما:
۱-تبلیغات در گوگل
۲-ارائه اکانت اختصاصی گوگل ادوردز به هر مشتری
۳-تضمین کمترین قیمت تبلیغات در گوگل
۴-داشتن دانش بالا مدیریت تبلیغات در گوگل
۵-استفاده از تمام ابزارهای گوگل ادوردز جهت حداکثر کردن کارایی
۶-پارتنر رسمی گوگل
سوالات:
آیا تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز برای من مناسب است؟
اگر شما یک کسب و کار اینترنتی دارید، شکی نیست که با تبلیغات گوگل میتوانید فروش خود را افزایش دهد. با اینحال، ما بارها دیدهایم که تبلیغات به دلیل عدم وجود مدیریت درست، فقط باعث هدر رفتن وقت و هزینه شده است. پس اگر قصد دارید از این روش تبلیغاتی برای افزایش فروش خود استفاده کنید، حتماً باید از تخصص آژانسی که با آن کار میکنید مطلع شوید.
در گوگل ادوردز به چه روشهایی میتوان تبلیغ کرد؟
گوگل دو نوع مختلف تبلیغ در اختیار کاربران قرار داده است. اولین نوع که تبلیغات در جستجو (Search Ads) نام دارد، تبلیغاتی است که در خود جستجوهای گوگل به صورت متنی نمایش داده میشود. دومین نوع نیز تبلیغات نمایشی (Display Ads) میباشد که در وبسایتهای مختلف طرف قرارداد با گوگل نمایش داده میشود و میتواند حاوی محتوای چند رسانهای هم باشد.
شرکت نوین میتواند در مدیریت اصولی و موثر هر دو نوع تبلیغ همراه شما باشد.
چگونه خدمات ادوردز را با وجود تحریم بودن ایران ارائه میدهد؟
احتمالاً بدانید در حال حاضر گوگل ایران را تحریم کرده و تبلیغ مستقیم در گوگل برای ایرانیها امکانپذیر نیست. با اینحال ما با ثبت شرکت در خارج از ایران، میتوانیم تبلیغات شما را در این سرویس تبلیغاتی منتشر کنیم. اما آیا این موضوع برای شما خطرناک است و ممکن است پول شما بلوکه شود؟ خیر، ما مدت بسیاری است که در زمینه ادوردز فعالیت داریم و به دلیل رسمی بودن فعالیت خود، هیچگاه با این مشکل مواجه نشدهایم.
هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل ادوردز چقدر خواهد بود؟
هزینه هر کلیک شما هنگام تبلیغ در گوگل، به موارد بسیاری بستگی دارد. در درجه اول باید به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات گوگل ادوردز، به صورت مزایدهای عمل میکند. این یعنی شما با سایر کسانی که بر روی یک کلمه کلیدی تبلیغ دادهاند به رقابت میپردازید و جایگاه شما مشخص خواهد شد. برای مثال، اگر رتبه اول را بدست آورید، تبلیغ شما اولین چیزی است که در صفحه نمایش داده میشود.
اما این مزایده بر چه اساس خواهد بود؟
گوگل دو فاکتور مختلف برای تعیین جایگاه شما دارد. اولین فاکتور قیمتی است که حاضرید بابت هر کلیک بپردازید. فاکتور دوم نیز کیفیت تبلیغ و البته سایت شماست. توجه داشته باشید که کیفیت تبلیغ برای گوگل اهمیّت بسیاری دارد. تا آنجا که ممکن است با وجود پرداخت پول کمتر از طرف شما نسبت به رقبا، تبلیغتان را به عنوان اولین تبلیغ نمایش دهد.
آخرین نکته که در بحث هزینه کلیک باید به آن توجه داشته باشید، سیستم مزایده گوگل است. این سیستم به نام قیمت دوم شناخته میشود. طبق این سیستم، شما هیچوقت قرار نیست قیمتی که خودتان برای گوگل تعیین کردید را پرداخت کنید. بلکه همانقدر پرداخت خواهید کرد که از نفر قبل از خود بالاتر باشید.
برای آنکه مسائل مطرح شده را بهتر درک کنید، پیشنهاد میکنیم حتماً ویدئوی نحوه کار تبلیغات گوگل ادوردز را که توسط تیم نوین زیرنویس شده و در ابتدای این صفحه قابل دسترس است، تماشا نمایید.
کیفیت یک تبلیغ در گوگل چگونه محاسبه میشود؟
قبل از آنکه این مساله را توضیح دهیم، توجه داشته باشید که کیفیت تبلیغ شما در هر کلمه به صورت جداگانه حساب میشود. این کیفیت با امتیازی از ۱۰ مشخص خواهد شد.
آیا من میتوانم همیشه گزینه اول یک جستجو باشم؟
اول بودن شما در گوگل بسته به کیفیت و قیمت شما دارد. معمولاً با افزایش مبلغ، امکان اول بودن در گوگل وجود دارد. با اینحال، معمولاً گوگل بر اساس افزایش هزینه، نمایش شما را به صورت درصدی در بالای صفحه افزایش میدهد. یعنی بر اساس افزایش هزینه هر کلیک، ممکن است نمایش شما ۵۰%، ۶۰% یا … بالای صفحه و در باقی موارد پایین صفحه باشد.
گوگل کیفیت یک تبلیغ را بر اساس ۳ فاکتور میسنجد:
مرتبط بودن متن تبلیغ (Ad Relevance): اگر تبلیغ شما به نحوی نوشته شده باشد که با جستجوی کاربر مرتبط باشد، امتیاز بیشتری خواهد گرفت.
تعداد کلیکهای مورد انتظار (Expected CTR): طبیعتاً هر چقدر تبلیغ شما مرتبطتر و جذابتر باشد، کلیکهای کاربران بر روی آن بیشتر است. بنابراین گوگل تعداد کلیک را به عنوان یک شاخص کیفیت برای تبلیغات خود در نظر میگیرد.
کیفیت وبسایت (Landing Page Experience): برای گوگل اهمیّت دارد که آیا وبسایت شما پاسخ نیاز کاربر را میدهد یا نه. پس هر چقدر وبسایت مرتبطتر باشد و کاربر بیشتر در آن بماند، امتیاز کیفیت تبلیغ شما بالاتر خواهد بود.
کلمات کلیدی مورد هدف چگونه در گوگل ادوردز مشخص میشوند؟
در گوگل ادوردز، سه نوع کلمه کلیدی وجود دارد:
تطبیق گسترده (exact match): زمانی که شما عبارت “خرید کتاب” را به گوگل بدهید، در تمام جستجوهای مرتبط از نظر گوگل نمایش داده خواهید شد. هنگام استفاده از این روش، معمولاً هزینه و کلیکهای شما بالاست، اما بازدهی تبلیغات کمتر است. چرا که ممکن است شما در عبارتی مثل “خرید لباس” هم نمایش داده شوید.
تطبیق عبارتی (prahse match): زمانی که شما عبارت “خرید کتاب” را به گوگل بدهید، در تمام جستجوهایی که عین این عبارت در آنها وجود دارد، نمایش داده خواهید شد. برای مثال شما در عبارت “خرید کتاب درسی” و “سایت خرید کتاب” نمایش خواهید داشت. بازدهی این روش بسیار بهتر از تطبیق گسترده است، اما برای کنترل بهتر آن، لازم است کلمات کلیدی منفی، یعنی کلماتی که نمیخواهید در آنها نمایش داده شوید، نیز به کمپین شما اضافه شوند. برای مثال ممکن است به دلیل نداشتن کتاب داستان، کلمه “داستان” را به عنوان یک کلمه منفی اضافه کنید.
تطبیق دقیق (exact match): در این حالت، شما فقط کلمه کلیدی مورد نظر خود را هدف قرار میدهید. یعنی وقتی عبارت “خرید کتاب” را به گوگل بدهید، فقط در همین عبارت نمایش داده خواهید شد. در این روش شما بیشترین کنترل را بر روی هزینه و تبلیغ خود خواهید داشت و در نتیجه، بازدهی شما نیز عالی است. با اینحال، تعداد کلیکهای دریافتی شما کمتر است.
گوگل چه تنظیماتی را برای مدیریت بهتر تبلیغ در اختیار من قرار میدهد؟
در تبلیغات گوگل شما به تنظیمات بسیار گستردهای دسترسی خواهید داشت. شما میتوانید زمان و روزهای مورد نظر خود برای نمایش تبلیغ را مشخص کنید. حتی ادوردز را به نحوی تنظیم کنید که در مواقعی، درصد مصرف شما را کمتر کند. مثلاً میتوانید از ساعت ۹ شب تا ۹ صبح، ۵۰% هزینه کمتری خرج کنید.
گزینۀ دومی که گوگل در اختیار شما قرار میدهد، تنظیمات دستگاه است. شما میتوانید تبلیغات خود را به کامپیوتر، تبلت یا موبایل محدود کنید یا حتی بودجه خود را روی هر کدام از این دستگاهها محدود کنید.
گزینۀ دیگری که در گوگل وجود دارد، سن و جنسیت مخاطبان است. مثلاً اگر بازار هدف شما فقط بانوان یا کودکان باشند، امکان محدود کردن تبلیغات به این قشر خاص نیز وجود دارد.
آخرین گزینهای که خوب است با آن آشنا باشید، امکان هدفگیری مکان است. یعنی میتوانید تبلیغ خود را به یک کشور یا شهر محدود کنید. البته این امکان به شما اجازه نمیدهد ایران را هدف بگیرید.