سئو چیست ؟

اهمیت سئو در سایت چیست ؟

سئو چیست ؟در معنی عام به معنای بهبود رنکینگ سایت شما در گوگل با استفاده از روش های مبتنی بر سئو سایت است .

سئو به معنای Search Engine Optimization  است که در واقع به معنای بهینه سازی سایت شما برای موتور های جستجو از جمله گوگل است .

سئو به چندین بخش تقسیم میشود که مهمترین آن سئو درون سایتی (on page) و سئو برون سایتی (off page) است .

سئو در این دوره بسیار بسیار لازم برای ماندن در دنیای رقابت است ؛ زیرا سئو منجر به برندینگ و برندینگ منجر به سئو میشود پس مسئله ای به

نام  دیجیتال مارکتینگ مطرح میشود .

چرا موتورهای جستجو بدون سئو وب سایت من را نمی شناسند؟

موتورهای جستجوگر بسیار هوشمند هستند اما باز هم به کمک شما نیاز دارند. موتورهای بزرگ نیز همواره در تلاش هستند تا فناوری خود برای بررسی عمیق تر سایت ها و ارائه نتایج بهتر به کاربران را بهبود ببخشند. با اینحال، در عملکردِ موتورهای جستجوگر نیز محدودیتی وجود دارد. در حالیکه سئوی درست و مناسب می تواند هزاران بازدید کننده وارد سایت کند اما اقدامات نادرست در سئو می تواند عوارض بسیار بدی بر روی نتایج موتور جستجوگر و در نهایت دیده شدن سایت شما داشته باشد.

سئو، علاوه بر اینکه محتوای شما را به موتورهای جستجوگر می شناساند می تواند رتبه بندی سایت شما را نیز افزایش دهد تا محتوای شما در دیدرس بازدیدکنندگان قرار بگیرد. فضای اینترنت، روز به روز رقابتی تر می شود و شرکت هایی که سئوی بهتری داشته باشند می توانند از بازدیدکنندگان و مشتریان به نفع خود استفاده کنند.

آیا می توانم به تنهایی سئوی سایت خود را انجام دهم؟

دنیای سئو کمی پیچیده است اما بیشتر افراد می توانند به سادگی پایه و اساس آن را درک کنند. حتی دانش بسیار اندک در زمینه سئو نیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. آموزش های رایگان سئو به طور گسترده در سرتاسر اینترنت وجود دارد (مانند همین مقاله ای که مطالعه می کنید!). شما می توانید با تمرین مداوم نکات سئو و اجرای آنها به هدف خود دست پیدا کنید.

بسته به زمانی که بر روی این کار صرف می کنید، تمایل و اشتیاقی که برای یادگیری دارید و پیچیدگی سایتی که در اختیار دارید، ممکن است تصمیم بگیرید از یک متخصص برای سئو سایت کمک بگیرید. شرکت هایی که بر روی سئو کار می کنند با یکدیگر متفاوت اند برخی از آنها تمرکز خاصی بر روی موضوع دارند اما برخی دیگر از رویکرد عمومی تری بهره مند می برند. در هر صورت استخدام فردی که بتواند سئو وب سایت شما را بررسی کند و از آن پشتیبانی کند، امری پسندیده است.

چه قسمت هایی از این آموزش را باید مطالعه کنم؟

اگر در مورد بهبود ترافیک سایت خود از طریق موتورهای جستجوگر جدی هستید و آشنایی کافی با موضوع سئو ندارید، پیشنهاد می کنیم این راهنما را از ابتدا تا انتها مطالعه کنید. ما در این مقاله آموزشی تمام تلاش خود را کرده ایم که سئو و موارد مهم آن را به صورت دقیق و به زبان ساده بیان کنیم. درک صحیح هر بخش از این راهنما بسیار مهم است.

نکات کلی سئو

سئو چیست؟

سئو چیست؟

امیدواریم این آموزش بتواند نکات گنگ و مبهمی که در بخش آموزش سئو وجود دارد را برای شما عزیزان برطرف کند. همچنین، در صورتی که سوالی در زمینه سئو یا آموزش لینک سازی برایتان پیش آمده است می توانید آن را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما پس از بررسی، سوالات شما را به صورت دیدگاه یا یک مقاله پاسخ دهند.

بهینه سازی درونی سایت یا سئو داخلی چیست ؟ (On-Page SEO)

همینطور که از عنوان مشخص است فاکتورهای سئو داخلی به عوامل بهینه سازی داخلی سایت اشاره دارد و سایت را برای کاربران و موتورهای جستجو استاندارد می سازد. عناصر مهم این بخش شامل :

– کلمات کلیدی (Keywords): هر صفحه دارای یک هدف و موضوع مشخص است که با استفاده از کلمات کلیدی می توانیم محتوا و موضوع صفحه را به موتورهای جستجو انتقال دهیم. برای مثال صفحه یک محصول مانند “دوربین عکاسی” شامل تنوعی از کلمات (لنز دوربین،لوازم جانبی دوربین و…) است که در متن ، عکس(ALT Tags) و عناصر HTML قرار گرفته‌اند.

– تگ عنوان (Title Tags): عنوان صفحه در SERP(صفحه نتایج موتور جستجو) و همچنین تب مرورگرتان قابل مشاهده است. این یکی از مهمترین و قوی‌ترین سیگنال‌ها به شمار می‌رود و شامل کلمه کلیدی و اگر مایل هستید برند کسب وکارتان باشد. برای جدا کردن برند از عنوان صفحه از – _ | » « استفاده کنید.

– تگ Header tags) H) :بیشتر صفحات وب به چند بخش و سرفصل تقسیم می‌شوند که با تگ‌های h نمایش می‌یابند. تگ

می‌تواند شامل کلمه کلیدی اصلی باشد و دیگر تگ‌ها شامل h2 تا h6 دارای کلمات مترادف باشند.

– بهینه سازی محتوا (Content Optimization):محتوای صفحه و مقاله شما باید حاوی کلمه کلیدی اصلی و حداقل با طول ۳۰۰ کلمه باشد. اگر مدام محتوای بی کیفیت و کوتاه انتشار دهید ممکن است به خاطر ارایه محتوای نازک (thin content) تحت مجازات الگورتیم گوگل پاندا قرار بگیرید.

– لینک های داخلی (Internal Linking) : منو و لینک‌های ناوبری (navigation bars) باعث می‌شود که بتوانید مهم‌ترین بخش‌ها و دسته‌های سایت خود را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کنید، بنابراین از سالم بودن و در دسترس بودن این لینک‌ها اطمینان حاصل کنید.همچنین هنگامی که در یک مقاله امکان ارتباط با بخش‌ها و دیگر مقالات مرتبط فراهم است حتما لینک داخلی (Internal Linking) را مدنظر داشته باشید.

– ساختار آدرس ها (SEO-Friendly URL) : ساختار URL مهم است زیرا کمک می کند تا موتورهای جستجو درک بهتری از محتوا و آدرس صفحه داشته باشند. با قرار گرفتن کلمه کلیدی در URL یک صفحه حتی کاربران هم نیز می‌توانند محتوای آن را حدس بزنند. بهتر است از حروف ربط مانند (با ، را ، or، in…) و اعداد و سمبل‌ها در ساختار آدرس اینترنتی استفاده نکنید.

– انتخاب نام و توصیف تصاویر(Alt Tags) : تصاویر شما باید از طریق تگ Alt بهینه سازی و قابل توصیف بشوند. اگر عکس روی هاست مربوط به خود سایت آپلود می شود نام آن نیز باید گویای محتوای تصویر باشد.

– مطمئن شوید که ساختار کدنویسی معتبر (valid) و معماری سایت استاندارد باشد

– مطمئن شوید که سایت شما برای نمایش در تلفن هوشمند و تبلت و دیگر دستگاه ها بهینه و واکنش‌گرا (Responsive) است.

– مطمئن شوید صفحات سایت شما با سرعت مناسبی بارگذاری می شود. سرعت سایت یکی از عوامل مهم در رتبه‌‌بندی و حتی موجب کم یا زیاد شدن نرخ خروج از سایت (Bounce rate) است.

بهینه سازی برونی سایت یا سئو خارج از سایت چیست ؟

(Off-Page SEO) علاوه بر تغییراتی که شما می‌توانید با رعایت استانداردهای ” On-Page ” جهت قرار‌گیری بالاتر در SERPs برای سایت‌تان لحاظ کنید عوامل دیگری نیز در این رتبه بندی تاثیر گذار هستند که در دسته سئو خارج سایت (Off-Page) قرار می‌گیرند. بر خلاف سئو داخل سایت، بهینه سازی برونی سایت کاملا خارج از سایت اتفاق می‌افتد که مهترین آنها عبارتند از :

لینک بیلدینگ(Link Building) فعالیت در شبکه‌های اجتماعی (Social Media) فعالیت در شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking) لینک بیلدینگ (Link Building) لینک بیلدینگ به معنای ارائه راهکارهای جهت دریافت لینک از دیگر سایت‌ها است. لینک بیلدینگ محبوب‌ترین و تاثیر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی به شمار می‌رود. یکی از بهترین روش‌های دریافت لینک تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند است. به عنوان مثال هر کسی دوست دارد می تواند این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارد یا از وبلاگ و سایت خود به این مقاله و منبع لینک بدهد، درواقع با این‌کار به موتورهای جستجو می‌گویم این صفحه دارای اطلاعات معتبر و مفید است. از روش‌های دیگر میتوان موارد زیر را نام برد :

وبلاگ نویسی کامنت گذاری در سایت‌ها ارسال پست در انجمن‌ها ثبت سایت در دایرکتوری‌ شرکت در سایت‌های پرسش و پاسخ و… توجه داشته باشید من هریک از روش‌های بالا را تصدیق یا رد نمی‌کنم اما برای درک لینک بیلدینگ و کشف بهترین روش‌ها می‌توانید دسته بهینه سازی سایت در بلاگ‌اد را مطالعه یا همواره مقالات آکادمی ای‌نتورک را در این زمینه دنبال کنید.

شبکه‌های اجتماعی (Social Media) شبکه های اجتماعی می توانند بخشی از استراتژی شما در بهینه سازی خارج سایت به شمار بروند و همچنین شکلی از لینک بیلدینگ داشته باشند. لازم به ذکر است که تقریبا همه لینک‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌شود خصوصیت “NOFOLLOW” دارند اما به این معنا نیست که هیچ ارزشی نداشته باشند. ایجاد پروفایل و به اشتراک‌گذاری مقالات از جمله کارهای است که می‌توان در سوشال مدیا انجام داد.

شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking) سوشال بوکمارک‌ها جزو شبکه‌های اجتماعی هستند که کاربران می‌توانند آدرس صفحاتی که علاقه دارند را ذخیره کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. این روش می‌تواند در ترافیک ورودی هم تاثیر‌گذار باشد. با توجه به زمینه فعالیت‌تان می‌توانید در شبکه‌های reddit.com, stumbleupon.com, scoop.it ، delicious.com عضو شوید.

تکنیک‌های سئو (SEO techniques) تکنیک‌های بهینه سازی سایت به دوبخش کلی تقسیم شده اند :

بهینه سازی کلاه سفید (White Hat SEO): شامل تکنیک‌های که موتورهای جستجو به عنوان بخشی از یک طراحی خوب و مفید برای کاربران تلقی می‌کنند. بهینه سازی کلاه سیاه (Black Hat SEO): شامل روش‌های است که موتورهای جستجو آنها را تایید نمی‌کنند و در تلاش برای به حداقل رساندن اثرات آنها هستند. این تکنیک‌ها به عنوان اسپم هم شناخته می‌شوند. بهینه سازی کلاه سفید (White Hat SEO) تکنیک‌ های سئو در این بخش دارای ویژگی‌های زیر هستند:

با دستور العمل‌ و استانداردهای موتورهای جستجو مطابقت دارند محتوای نازک و کپی شده (Duplicate content) ارایه نمی‌شود تضمین می‌کند که محتوای تولید شده برای کاربران ایجاد شده است و نه صرفا برای موتورهای جستجو تضمین می‌کند محتوای که یک موتور جستجو ایندکس می کند همان محتوای باشد که هنگام ورود کاربر از طریق موتور‌های جستجو مشاهده می‌کند. بهینه سازی کلاه سیاه (Black Hat SEO) تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه بر این اساس شناخته می‌شوند:

تلاش برای بهبود رتبه با فریب و برخلاف رویه‌های موتورهای جستجو هدایت از یک صفحه که مخصوص موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است به صفحه دیگر هدایت کاربران به یک صفحه که محتوای آن متفاوت از محتوای نشان داده شده در موتورهای جستجو است مخفی کردن متن‌ها، استفاده از رنگ پس زمینه برای متن یا لینک ها ، استفاده از فونت ریز و کوچک که کاربر قادر به خواندن متن نیست. استفاده بیش از حد کلمات کلیدی (keyword stuffing) و قراردادن کلمات کلیدی بی ربط به محتوای سایت ایجاد صفحات با کیفیت پایین و محتوای بسیار کم که با کلمه کلیدی و لینک‌های زیادی پر شده‌اند. به طور کلی هدف سئو کلاه سفید جلب رضایت کاربر و خشنود نگه داشتن آن است ، اما در سئو کلاه سیاه صرفا برای کسب رتبه در موتورهای جستجو تلاش می شود.

استفاده از نکات ۱-۷-۱۴-۱۶-۱۷-۱۹-۲۱-۳۱

بیشتر بدانید : سئو چیست و چرا ؟

هدف ما رسیدن شما به هدف شماست ؛  تماس بگیرید و رایگان مشاوره کنید

تاثیر هاست بر سئوسایت
تاثیر چگالی کلمات در سئو سایت
نقش انکر تکست در سئو سایت

نقش انکر تکست در سئو سایت

نقش انکر تکست در سئو سایت